Billboardy umožňují perfektní cílení reklamy

Venkovní reklama umožňuje díky správné poloze billboardů přesné zacílení potenciálních zákazníků. Opakovaně je oslovuje, proto je snadno zapamatovatelná. Billboardy navíc efektivně působí na lidské emoce. Zákazníci venkovní reklamu vnímají jako méně rušivou a obtěžující než online kampaně, které na ně nekontrolovaně vyskakují na internetu.

Zákazníky více obtěžuje reklama online

O venkovní billboardové reklamě se často říká, že je neefektivní a není v cílení tak přesná jako online reklama. Ovšem opak je pravdou: Uživatelé vnímají jako daleko více obtěžující reklamní bannery, které blikají všude na monitorech, než billboardy. K tomu přičtěte bannerovou slepotu a Adblock, který mají zapnutý prakticky všichni rozumní mladí lidé. Billboardy mají v tomto směru mnoho výhod:

  • Není možné je vypnout.
  • Vidí je i pasivnější uživatelé internetu.
  • Na zákazníky působí opakovaně, jezdí kolem nich den co den. Proto si je snáze zapamatují.


    Venkovní reklama je také účinnou podporou online reklamy a zlepšuje její výsledky.

Billboardy umožňují přesné cílení

Venkovní reklamu totiž můžete umístit přesně tam, kde se vyskytují vaši zákazníci. Vyberete si konkrétní město a konkrétní místo. Pokud chcete cílit na studenty, umístíte reklamu před fakultu nebo koleje. Na svůj hotel můžete upozornit 500 či 100 metrů před odbočkou ze silnice. Reklamu můžete umístit na parkoviště obchodního centra, kde máte hračkářství. Nebo naproti provozovně a prodejně vašeho konkurenta. Pokud víte, koho chcete oslovit a kde své zákazníky hledat, máte vyhráno. Pro další tipy, jak z vašeho billboardu vytěžit co nejvíce si přečtěte článek, který jsme pro vás připravili.

Venkovní reklama pracuje s emocemi na výbornou

Naši zákazníci vidí největší potenciál billboardů právě v práci s emocemi. Vytvoří náladu a dokáží perfektně zaujmout. Proto je využívají cestovní kanceláře, které chtějí nalákat zákazníky na dovolenou v cizokrajných zemích. Nebo výrobci automobilů, kteří u svých zákazníků chtějí vyvolat emoce. Politické strany pak díky billboardům často útočí, zatímco například Rodinný pivovar Bernard raději provokuje,“ komentuje cílení billboardy Martin Chytrý, odborník na venkovní reklamu.

Billboardy dokáží vyvolat zájem a upozornit na důležité události.

  • Pozvat na koncert, festival nebo event.
  • Upozornit na produkt. Nový model auta nebo perfektní barvu na vlasy.
  • Pozvat zákazníky do vaší restaurace. Zastavte se na občerstvení.
  • Dát vědět zákazníkům, že příští týden bude v akci máslo.
  • Představit novou prodejnu nebo značku.


Billboardy pomáhají budovat známost značky a mají i signalizační efekt pro ekonomii. Venkovní reklama je poměrně drahá, proto signalizuje kvalitní produkt.

Tip pro menší firmy: Pro menší a středně velké firmy může venkovní reklama znamenat i jistou prestiž. Veřejnost totiž dlouhodobě vnímá billboardy jako něco exkluzivního, co si mohou dovolit jenom úspěšné firmy nebo podnikatelé. Když se ve vašem městě objeví první billboard na vaši nábytkářskou firmu, začnou lidé vnímat, že se vám daří.

Kdy se vyplatí do billboardů investovat?

Především pokud je vaše služba či produkt určen pro širokou skupinu lidí v jasně vymezené lokalitě a potřebujete vzbudit jejich zájem. Například:

  • Když otevíráte novou prodejnu, restauraci nebo autosalon.
  • Když chystáte koncert, festival nebo ples.
  • Když uvádíte na trh nový výrobek nebo službu.
  • Když prodáváte byty či domy v dané lokalitě.
  • Když chcete lidi přilákat na váš event.
  • Když provádíte nábor nových pracovníků.

Jak s billboardy neudělat chybu

Základním předpokladem je znalost vaší cílové skupiny. Aby byla venkovní reklama účinná, musíte jasně vědět, kdo jsou vaši potenciální zákazníci. Podle toho, koho chcete oslovit, si vybírejte konkrétní reklamní plochy. Cílové skupině musí odpovídat také motiv reklamy, včetně grafiky i textů. Ve venkovní reklamě jsou však i další chyby, kterých se někteří inzerenti dopouští.

Čtěte dále


Co jsou mojeBillboardy.cz

  • Sdružená nabídka desítek agentur vlastnících reklamní plochy
  • Rychlé srovnání cen napříč celým trhem - přehledně na jednom místě
  • Tisíce billboardů v online mapě, snadný výběr
  • Spojíme Vás přímo s majiteli reklamních ploch - bez prostředníků
  • V nabídce jen spolehliví, ověření dodavatelé reklamy
  • Zadejte poptávku a obdržíte nabídky všech agentur, které vlastní plochy v dané lokalitě!