Venkovní reklama rozšiřuje povědomí o značce

Vytvořit tzv. povědomí o značce (brand awareness) znamená „umístit“ značku do mysli spotřebitele tak, aby si na ni vzpomněl v momentě, kdy řeší produkty či služby s ní spjaté: Když začne zařizovat dovolenou, vzpomene si na zajímavou nabídku okružní plavby, kterou viděl na bigboardu cestovní kanceláře PT Tours. Vygoogluje si cestovní kancelář a už si prochází aktuální nabídky plaveb.

Nejširší nabídka plaveb na trhu

Cestovní kancelář PT Tours se specializuje na okružní plavby po celém světě. Zastupuje mnoho lodních společností a na českém a slovenském trhu má aktuálně nejširší nabídku plaveb. Každoročně organizuje i řadu plaveb s průvodcem a dovede vám zařídit i soukromou individuální plavbu. Svou nabídkou se tedy značně liší od řady cestovních kanceláří, které nabízejí zároveň zájezd do Chorvatska i lyžování v Alpách. Své zákazníky se proto rozhodla upoutat bigboardem zobrazujícím loď na širém moři, což dává značce cestovní kanceláře jednoznačnou identifikaci.

Venkovní reklama rozšíří povědomí o značce

„Není to naše první zkušenost s venkovní reklamou, nějaké billboardy jsme v minulosti už realizovali, a tak víme, že na ně naši zákazníci reagují,“ vysvětluje Michal Anthis, jednatel cestovní kanceláře PT Tours. „Tentokrát jsme si pronajali jeden bigboard v Bratislavě. Vybírali jsme ho především podle lokality a dostupnosti. Původně jsme měli plochu pronajatou na měsíc, ale reklama se osvědčila natolik, že jsme pronájem plochy zamluvili na další měsíc,“ doplňuje Michal Anthis. Venkovní reklamou chtěli rozšířit povědomí o značce PT Tours a jednoznačně ji v myslích zákazníků spojit s dovolenou na lodi. Díky povědomí o značce (brand awareness) pak zákazník raději volí tu značku, se kterou se už v minulosti setkal, někde ji viděl nebo ji zkrátka zná z doslechu. Volbou takové značky totiž podvědomě méně riskuje. „Když si zákazník dovede konkrétní značku v debatě spojené s dovolenou vybavit, hovoří marketéři o tzv. vzpomínce na značku. Jestliže pak značka převládá a zastupuje celou produktovou kategorii, mluvíme o dominanci značky. Třeba označení „jar“ už se nevztahuje jenom k produktové kategorii, ale obecně k mycím prostředkům na nádobí. Aby značka dosáhla takové hegemonie na trhu, musí být často vidět, čehož lze dosáhnout právě kombinací nejrůznějších druhů reklamy,“ doplňuje Martin Chytrý, specialista na venkovní reklamu.

Kampaň v srdci Bratislavy nás vyšla na 3 000 €

Za pronájem plochy v bigboardu v Bratislavě zaplatil klient za dva měsíce 1 800 €, celková cena kampaně pak činila 3 000 €. „Účinek venkovní reklamy nejsme schopni zcela kvantifikovat, ale její vliv jsme cítili prakticky od prvních dnů. Mnozí z našich klientů pak venkovní reklamu explicitně zmiňovali,“ uvádí Michal Anthis. S venkovní reklamou je cestovní kancelář spokojena a uvažuje o dalším prodloužení.

Jak vidí reklamu specialista?

„Práce na budování brand awareness rozhodně není úkol na měsíc či kvartál. Některým firmám se podaří povědomí o značce krátkodobě zvýšit, ovšem pokud do toho nešlapou pravidelně a kontinuálně, dřívější snaha je rychle zapomenuta a značka nahrazena desítkami jiných. Cestovní kancelář PT Tours má v tomto ohledu velmi unikátní pozici a dobré prodejní argumenty. V oblasti poskytování plaveb jsou na českém i slovenském trhu jedničkou. Svou dominanci podpořili vhodným vizuálem a poměrně chytlavým i zapamatovatelným textem: VYMĚŇTE AUTO ZA LOĎ A KOLONY ZA ŠIRÉ MOŘE. To už přece upracovaného a unaveného člověka snadno podpoří, aby se letos vydal na netradiční dovolenou – plavbu lodí,“ hodnotí venkovní reklamu Martin Chytrý.

Co jsou mojeBillboardy.cz

  • Sdružená nabídka desítek agentur vlastnících reklamní plochy
  • Rychlé srovnání cen napříč celým trhem - přehledně na jednom místě
  • Tisíce billboardů v online mapě, snadný výběr
  • Spojíme Vás přímo s majiteli reklamních ploch - bez prostředníků
  • V nabídce jen spolehliví, ověření dodavatelé reklamy
  • Zadejte poptávku a obdržíte nabídky všech agentur, které vlastní plochy v dané lokalitě!

Čtěte dále