Jak využít sílu venkovní reklamy na maximum

Když jdete do práce, kde všude potkáváte billboardy? Kolik z nich si zapamatujete nebo vás zaujmou? Venkovní reklama je levným a efektivním nástrojem propagace s vysokou návratností a velkým potenciálem, avšak abychom z ní získali co nejvíce, je potřeba se držet určitých zásad, aby reklama byla co nejvíce efektivní.

Billboardy budují značku

Abychom mohli posoudit, zda je venkovní reklama efektivní, je nutné pochopit, jaký účel vlastně má. Mnohými je v rámci firemních kampaní opomíjena. Jiní o ní tvrdí, že nefunguje. Firmy mají v oblibě především online reklamu. Ta má tu výhodu, že její výsledky můžete naprosto přesně změřit – kolik lidí ji vidělo, kolik na ni kliklo a jaké tržby vám přinesla. Venkovní reklama ale funguje na podobném principu jako reklama v novinách, rádiu nebo v televizi. Není to tzv. „direct response“ médium, jako právě reklamy na internetu. Účelem online reklamy je přimět zákazníka na ni kliknout a pobídnout ho k okamžité činnosti – nakoupit na e-shopu, odebírat newsletter nebo navštívit pobočku. Reklama venkovní ale ovlivňuje především budoucí rozhodnutí zákazníka. Tedy po jednoměsíční kampani se vám pravděpodobně tržby zásadně nezvednou, nárůst je spíše pozvolný. Zákazník váš produkt či službu nyní možná nevyužije, ale pokud si vaši značku zapamatoval, v budoucnu, když bude potřebovat nakoupit, je daleko vyšší pravděpodobnost, že se obrátí právě na vás, a ne na konkurenci. Lidé totiž věří více značkám, které už někde viděli a znají je.  

Vyberte lokalitu, kde jsou vaši zákazníci

Venkovní reklamu najdeme v našem okolí v podstatě všude, billboardy okolo silnic, bigboardy v blízkosti klíčových tahů a citylighty v centrech měst a v pěších zónách, kam se velké formáty umístit nelze. Nabídka formátů tak umožňuje firmě přizpůsobit kampaň podle toho, kdo u nich nakupuje. Volte lokality, kde se vaše cílová skupina vyskytuje nejvíce. Můžete si vybírat mezi plochami, které jsou umístěny nejen vedle silnice či v centru města, ale také v okolí určitého typu institucí a podniků – v okolí MHD, vzdělávacích institucí, nákupních center a obchodů, restaurací, supermarketů a dalších. Podrobnější informace o formátech si můžete přečíst v našem článku o formátech venkovní reklamy. Zároveň doporučujeme objednávat kampaně alespoň 3 až4 měsíce dopředu – budete mít vysokou šanci získat reklamu v top lokalitách a zasáhnout tak mnohem více potenciálních zákazníků. Pokud je vaším cílem přivést zákazníky na pobočku, vybírejte si lokality v její blízkosti, například vedle komunikace, která vede směrem k ní.

Jednoduché sdělení vyhrává

Další způsob, jak využít potenciálu venkovní reklamy, je vaše sdělení předat jednoduchou a výstižnou formou. V jednoduchosti je krása – na billboard postačí dát jednoduchý slogan s poutavým obrázkem, víc není potřeba. Pokud byste na plakát dali mnoho informací, hrozí, že by potenciální zákazník nepostřehl, co mu reklama vlastně sděluje. Často má totiž na prohlédnutí jen několik málo vteřin a efektivitu reklamy výrazně zvýšíte právě tím, že její význam všichni pochopí ihned. Cílem je vzbudit zvědavost, lidé si vás potom už najdou sami. Bez skvělé grafiky se vaše kampaň prostě neobejde.

Nezapomeňte na logo!

Kromě obrázku a výstižného textu také nezapomeňte na firemní logo. Zákazníci si musí reklamu spojit právě s vámi, jinak by pečlivě připravená kampaň ztrácela smysl. Díky logu si vás nikdo nesplete s konkurencí. Logo by mělo být dostatečně velké, aby bylo vidět na větší vzdálenosti. Lidé často vídají billboardy, když řídí auto nebo ve městě spěchají na nákup.

Ať o vás ví celé město

Počáteční investice do venkovní reklamy může být nákladná. Má však vysokou návratnost a investice se vám určitě vrátí. Proto byste neměli na kampani zbytečně šetřit. Úspěšnost reklamy je vyšší, pokud je jí člověk vystaven několikrát. V tomto ohledu je venkovní reklama jedničkou. Lidé se často pohybují na stejných trasách a uvidí vás tak opakovaně. Doporučujeme zároveň ploch v regionu pronajmout více a tím frekvenci ještě zvýšit. Zároveň také znásobíte počet lidí, kteří vaši kampaň uvidí. Po čase však reklama může zevšednět a nefungovat natolik dobře, jako na začátku kampaně. U dlouhodobých kampaní rozhodně doporučujeme grafické návrhy obměňovat a pravidelně plakáty přelepovat. Ideálně každý měsíc – to je období, kdy má plakát nejvyšší efektivitu.

Čtěte dále


Co jsou mojeBillboardy.cz

  • Sdružená nabídka desítek agentur vlastnících reklamní plochy
  • Rychlé srovnání cen napříč celým trhem - přehledně na jednom místě
  • Tisíce billboardů v online mapě, snadný výběr
  • Spojíme Vás přímo s majiteli reklamních ploch - bez prostředníků
  • V nabídce jen spolehliví, ověření dodavatelé reklamy
  • Zadejte poptávku a obdržíte nabídky všech agentur, které vlastní plochy v dané lokalitě!